پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 17 مهر 1400/ شماره 375
قیمت های جهانی در مدار صعود،دلار نیمایی پشت مرز 23 هزار و 300،آغاز هفته کاهشی دلار،کاهش قیمت های بازار ،پایان هفته‌ی نفت با 82 دلار،افزایش 5 دلاری نفتا/ صعود 29 دلاری در یک هفته،اولین روز کاری بورس تهران کاهشی تمام شد

قیمت های جهانی در مدار صعود
جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 8 اکتبر 2021، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های پلیمری روندی افزایشی داشتند و در برخی گروه محدود قیمت ها تغییری نسبت به هفته گذشته نداشتند. سنگین فیلم، سبک فیلم و پ پ ها گروه های هستند که بیشترین افزایش جدول قیمت های امروز را تشکیل می‌دهند. در نشریه آیسیس گروه PVC نیز 50 دلار افزایش را داشت.

دلار نیمایی پشت مرز 23 هزار و 300
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در ابتدای هفته به 23 هزار و 297 تومان و اختلافِ آن با قیمتِ دلار قیمت های پایه یکشنبه، به 84 تومان افزایش رسید. نکته مهم دلار نیمایی امروز میانگین روزانه است که از کانال 23 هزار و 300 تومان به کانال 23 هزار و 200 تومان عقب نشینی کرد. فردا یکشنبه، 18 مهر، بیست و هشتمین قیمت های پایه‌ی محصولات پتروشیمی، در حالی اعلام می شود که نیما تا امروز، 84 تومان افزایش داشته و قیمت های جهانی عمدتا روند افزایشی داشتند.

آغاز هفته کاهشی دلار
دلار صرافی ملی که هفته گذشته با کاهش 245 تومانی، 27 هزار و 650 تومان قیمتگذاری شد امروز و هفته جدید را نیز کاهشی آغاز کرد و در مجموع با 253 تومان اُفت تا ساعت 15، 27 هزار و 397 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم روند کاهشی داشت و به 27 هزار و 750 تومان رسید تا اختلاف صرافی و آزاد به 353 تومان برسد.

کاهش قیمت های بازار 
به دنبال سرکشی به انبارهای شورآباد، قیمت های بازار، امروز هم مثل چهارشنبه هفته قبل، کاهشی بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس کالاهای گروه سنگین بادی و سنگین فیلم رکوردار بیشترین کاهش قیمت ها بودند و بین 200 تا 700 تومان اُفت را تجربه کردند. گروه پ پ نساجی نیز همگی به جز MFI بالاها، روندی کاهشی داشتند. پ پ های شیمیایی عمدتا بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، پیشنهاد شدند.

پایان هفته‌ی نفت با 82 دلار
بعد از یک هفته پُرنوسان، برنت در بازارهای جهانی نفت با 82,39$ معاملات را به پایان رساند. معاملات برنت با 79 دلار شروع شد، دو نوبت از 83 دلار گذشت و روز جمعه، با 82 دلار، خاتمه یافت. قیمت پایانی برنت: 82 دلار و 39 سنت.

افزایش 5 دلاری نفتا/ صعود 29 دلاری در یک هفته
نفتا که هفته قبل را با 36 دلار افزایش و قیمت 714 دلار به پایان رسانده بود، این هفته را نیز با 29 دلار افزایش و 743 دلار به پایان رساند. مجموع افزایش قیمت نفتا در دو هفته‌ی گذشته، 65 دلار بوده است. بهای 743 دلار برای هر تن نفتا، بالاترین قیمت از اکتبر سال 2014 تاکنون بوده است.

اولین روز کاری بورس تهران کاهشی تمام شد
شاخص کل بازار سرمایه که هفته گذشته را با 51 هزار واحد افزایش به پایان بُرد، امروز و اول هفته را اما کاهشی آغاز کرد و با 22 هزار و 281 واحد کاهش، به 1 میلیون و 465 هزار عقب نشینی کرد. 


 ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟